Bugun...


Dr. Mehmet SÜRMELİ

facebook-paylas
HAFIZ KARDEŞLERİME İTHAFEN
Tarih: 08-05-2025 16:31:00 Güncelleme: 08-05-2025 16:31:00


Hz. Peygamber (s.a.v.), gerçek bir tilavet olmaz endişesiyle çok süratli Kur’an okumayı; kelimeleri peş peşe sıralamayı hoş karşılamamıştır. Üç günden kısa sürede Kur’an-ı Kerim’i hatmetmeyi hızlı şiir okumaya benzeten[1] Abdullah b. Mesud, bu yaklaşımıyla Resulullahın şu uyarısını tefsir etmiştir: “Üç günden daha az sürede Kur’an okuyan (hatmeden) ondan bir şey anlamaz (fıkhetmez).”[2]Fakih sahabi Muaz b. Cebel de üç günden kısa bir sürede Kur’an’ın tamamını okumayı anlama faaliyetine engel olduğu için iyi görmemiştir.[3] Allah Resulü’nün zahit sahabisi Abdullah b. Amr (ö: 65/685) her gece Kur’an-ı Kerim’i hatmettiği için ailesi tarafından şikâyet amaçlı, Allah Resulüne durumu bildirildiğinde ayda bir hatmetmesi istenmiştir. Abdullah b. Amr, “bu sürenin uzun olduğunu” bildirip biraz daha süreyi kısaltması için Hz. Peygamberden izin istemiştir. Hz. Muhammed(s.a.v.), en son noktayı şöyle koymuştur: “Üç günden az sürede okuma (hatmetme). Aksi halde bir şey anlamazsın.”[4] Kötü cins hurmaların (dakl) yere düşünce dağılıp işe yaramaz hale gelmesi gibi boşluğa söz savurmanın sahabe tarafından da revaç bulmadığı bilinen bir husustur.[5] Bu rivayeti, ramazan ayında teravih namazı kıldırırken süratli okuyacağız diye tilaveti tamamen anlaşılmaz hâle getiren imamların iyi kavraması çok önemlidir. Unutmayalım ki vahyin nüzulünden amaç, hayata Kur’anla anlam vermek ve ayetlerin içeriğini yaşamaktır. Ne dediğini bilmeyecek kadar süratli okuyan bir kimse Kur’an’dan gereği üzere yararlanamaz; hayatında bir değişiklik de olmaz.

 İnsan ağır ağır (tertil üzere) Kur’an-ı Kerim okuduğunda ayetleri düşünme, anlama, sorunlara çözüm arama ve hayata katma imkânı da bulur. Şu rivayet Kur’an tilaveti ile mü’min bir insanın değişim aşamalarını çok güzel resmetmiştir. Resulullah (s.a.v.) buyuruyor ki: “İnsanların en hayırlısı Kur’an-ı Kerim’i güzel okuyan, Allah’ın dinini iyi anlayan, Allah’ın emirlerine karşı takvalı olan, emr-i bi’l-maruf ve nehy-i ani’l-münker görevini yapan ve akrabalarıyla ilgisini devam ettirendir.”[6] Böyle bir değişime geçebilmenin başlangıcında Kur’an-ı Kerim’i doğru okumanın, anlamanın ve yaşamanın katkısı elbette çok büyüktür. Bu ideal okumayı Hz. Peygamber şöyle resmedip ümmetini yönlendirmiştir: “Kim Kur’an’ı okur, okuduklarını iyi muhafaza eder, helalini helal, haramını haram sayar (ve gereğini yapar)sa, Allah Teâlâ onu cennetine girdirir.[7] Kur’an’ı harf harf okuduğunu söyleyip de gidişatında ve ahlakında ayetlerin tecellileri gözükmeyen insanların hâli şaşılacak bir durumdur.[8] Kur’an ahlakını hayatında somutlaştıran Resulullah, ayetleri okurken vaid/tehdit içeren bir ayeti okuyunca Allah’a sığınır, rahmet ayetine gelince ellerini açar ve Rabbinden ister,[9] tenzih içeren bir ayete gelince de Allah Teâlâ’yı tesbih ederdi.[10] Ayetler üzerindeki yoğun düşüncesi ve ümmeti adına taşıdığı endişeler onu ihtiyarlatmıştı. Kendisi de bu durumu itiraf etmiş ve şöyle buyurmuştur: “Hud suresi ve kardeşleri; Vakıa, Mürselat, Amme yetesaelun, İze’ş-şemsu kuvvirat,[11]İze’s-semau’nşakkat ve İze’s-semau’nfetarat sureleri beni yaşlandırdı.[12]” Aynı sureler, modernite içerisinde hayat süren Müslümanlarca okunmasına, hafız okullarında ve ilahiyat fakültelerinde defalarca okutulmasına rağmen kimse yaşlanmamıştır. Bunun nedeni, okunan ayetlerin anlaşılmaması ve buna bağlı olarak gönle inememesidir. Gönle inmeyen bir tilavetle ilgili Hz. Muhammed (s.a.v.) şu uyarıyı yapmıştır: “Kıyamete yakın zamanda bazı insanlar Kur’an-ı Kerim okuyacaklar ama okudukları boğazlarından aşağıya geçmeyecek. Okun yaydan çıktığı gibi dinden çıkacaklardır. Onlara karşı savaşmak her Müslüman’ın görevidir.[13]” “Adeta süt içer gibi Kur’an’ı hıfzeden” insanların gönüllerine Kur’an girip tevhidi bir dönüşüm sağlayamadığı için, bu tip Kur’an okuyucularını Resulullah, “Münafık kurra” diye nitelendirmiştir.[14] Cehennemin bile günde yüz defa Allah’a (c.c.) sığındığı “Cübbü’l-Hazen” de kalacak olan bu kârilerin oraya giriş nedeni “amellerindeki riyakârlıklarıdır.”[15] Mademki illet, okumanın gönle girmemesi ve davranışlardaki gösteriş merakı ise, aynı duruma düşmemek ve Resulullah gibi okumak ve O’nun gibi yaşamaya çalışmak esastır. Aksi takdirde yukarıdaki nebevi tehditler bizim için de geçerlidir

Okuduğu Kur’an’ı hayatına katabilen; salih amele dönüştüren mü’mini, Hz. Peygamber (s.a.v.) ‘tadının da, kokusunun da güzel olduğu narenciye” ye benzetmiştir. Kur’an’ı yaşayıp da tilavet edemeyenleri de ‘kokusu yok ama tadı güzel’ diye nitelediği hurmaya teşbih etmiştir.[16]Çünkü Kur’an’ın gönderiliş amacı, onu harfiyen yaşayabilmektir.

Ayetlerin içeriğini yaşamayı Resulullah (s.a.v.) özendirici ve teşvik edici bir dille anlatmıştır. Bunları doğru algılayan insanların Kur’an-ı Kerim’i yaşama hususunda yarışa girmeleri gerekir. İnsan hayatının itikadi, siyasi, sosyal, iktisadi ve ahlaki boyutlarının vahye göre tanzim edilmesi ve dünya sistemine alternatif olabilmesi denilen Kur’an’ı yaşayabilmek, Müslüman kimliğin kazanılmasında ve devam ettirilmesinde de en önemli etkendir. Bunu yapabilenlere Hz. Muhammed (s.a.v.) şu önemli müjdeyi vermiştir: “Her kim ki Kur’an-ı Kerim’i okur ve içerisindekilerle amel ederse, Yüce Allah o kimsenin annesine ve babasına kıyamet gününde parlaklığı dünyadaki güneşten daha güzel olan altından bir taç giydirecektir. Siz Kur’an’la amel etmeyi/emirlerini yaşamayı ne zannediyorsunuz!”[17] Kur’an-ı Kerim’i yaşamak ve emirlerini hayata katmak konusuna ayrı bir bahis açacağımızdan dolayı şimdilik bu kadarla yetiniyoruz.

Hz. Peygamber (s.a.v.), bazı ayet ve surelerin muhtevası yaşanıp yerine getirildiği zaman insanın inanç ve ahlakında meydana getireceği etkiden dolayı onları okumayı adeta vird edinmiştir. Yaptığı böyle bir uygulama ile esasında ümmetine sünnet koymuştur. Bu çerçevede imanı tecdide vesile olduğu için; “Kim her gece Bakara suresinin son iki ayetini okursa, o kimseye okudukları (bereket, koruyucu ve uyarıcı olarak) yeter.”[18] buyurmuştur. “Sabahleyin üç defa istiaze duasını okuyup Haşr suresinin son üç ayetini okuyanlara şehid sevabı verilir.”[19] diye teşvik etmesinin hikmeti de bu ayetlerin Allah Teâlâ’yı anlatması sebebiyledir. Bu ayetleri okuyan kimselerde hâsıl olacak marifet nuru, o kimsenin takvasına, huşusuna ve verasına olumlu katkı sağlar. Ayrıca Resulullah (s.a.v.); “Uykusundan kalktığı zaman, Âl-i İmran suresinin son on ayetini okurdu.”[20] Bu ayetlerde ele alınan konu; yerin ve göğün yaratılmasındaki,  gece ile gündüzün değişimindeki hikmetlerdir. Kâmil imana ve imanlı olarak ölüp salihlerle beraber olmaya davet vardır. Resulullah bazı durumlarda sayılar vererek ayet tilavet etmeyi teşvik etmiştir. Örneğin: “Kim bir gecede yüz ayet okursa Allah’a hakkıyla kulluk edenler zümresinden olarak kaydedilir.”[21] buyurmuş ve “Bu kimselerin (Allah’tan ve ayetlerden) gafil kimseler gurubundan yazılmayacağını[22]” belirtmiştir. Kanaatimize göre Hz. Peygamber (s.a.v.), bu okumalarla salt lafızcı yaklaşımı kastetmemiştir. İçerisinde anlamanın, tefekkürün, içtihadın ve yaşamanın olduğu bir tilaveti önermiştir. Buna göre de; “Allah rızası için bin ayet okuyan kimsenin kıyamet gününde peygamberler, sıddıklar, şehidler ve salihlerle beraber haşr olacağını”[23] muştulamıştır. Velev ki az da olsa amellerin devamlı olanının güzel ve önemli oluşuna dikkat çeken Hz. Muhammed(s.a.v.), her gece okunması gereken Kur’an hiziplerini okuyamayan mü’minlere telafi yolunu açmış ve şöyle açıklık getirmiştir: “Her kim okuması gereken hizbini okumadan uyuyacak olursa, onları sabah ve öğle namazları arasındaki herhangi bir vakitte okusun. Geceden okumuş gibi sevap alır[24].

Allah Resulü, Kur’an-ı Kerim tilavetinin camiler dâhil sadece özel mekânlarda yapılmasını emretmemiştir. Onun hadislerine baktığımızda görürüz ki özellikle evlerde Kur’an tilaveti yapılmalıdır. Evler, sıkıcı, boğucu, huzursuz ve ölü mekânlar olmaktan ancak Kur’an’ın nuruyla kurtulurlar. Hz. Peygamber (s.a.v.), konuyla ilgili şu önemli benzetmeyi yapmıştır: “Evlerinizi mezarlıklara çevirmeyin. İçerisinde Bakara suresinin okunduğu eve şeytan giremez.[25]” Hadiste ele alınan ana konu; mezarlıklarda nasıl ki ölüler yatıyorsa, Kur’an’ın okunmadığı evler de ölülerin kaldığı mekânlar gibidir. Oraya hayat verecek olan vahiydir. Kur’an, insanlığın ruhu ve huzurudur. Onunla canlanmayan hayat gerçek hayat değildir. Aynı konu şu hadis-i şerifte daha geniş ve açıklayıcı olarak ele alınmıştır: “Kur’an-ı Kerim’in okunduğu bir evde hayır ve bereket çok olur; böyle bir ev oturanlara ferahlık ve huzur verir. Kur’an’ın okunduğu evde melekler hazır bulunur ve şeytan kaçıp gider. Etkisini kaybeder. İçerisinde Kur’an-ı Kerim okunmayan evler ise sakinlerine dar gelir; huzursuzluk ve kasvet verir. Hayrı ve bereketi az olur. Melekler çıkar gider ve şeytanlar yerleşir. İçinde Kur’an okunan evde öyle bir nur olur ve semaya yükselir ki yeryüzü sakinleri nasıl yıldızlarla aydınlanırsa, semadakiler de onunla aydınlanırlar.”[26]


[1] Abdurrezzak, a.g.e., Fedail, c.III, s.353.

[2] İbni Mace, İkame-i Salat, 178, h.no: 1347, c.I, s.428; Heysemi, Zevaid, c.VIII, s.807.

[3] Abdürrezzak, Musannef, Fedail, c. III, s. 354.

[4] Ahmed, Müsned, c.II, s.163-5; Ebu Davud, 2, Salat, 326, h.no: 1394, c.II, s.116.

[5] Heysemi, Zevaid, c.I, s.165.

[6] İbni Hamza, Şerif, İbrahim b. Muhammed, Esbabu Vurudi’l-Hadis, Beyrut, 1982, h.no: 1005, c.II, s.314-5.

[7] Tirmizi, İftitah, 11, h.no: 78, c.II, s.177

[8] Muhasibi, Haris, el-Akl Fehmu’l-Kur’an, Daru’l-Fikr, 1982, s.276.

[9] Abdurrezzak, Musannef, Salat, h.no: 4046, c.II, s.451.

[10] İbni Mace, İkame-i Salat, 179, h.no: 1351, c.I, s.429; Ebu Davud, 2, Salat, 151, h.no:871, c.I, 543.

[11] Hakim, Müstedrek, Tefsir, h.no: 3777, c. ???, s.???; Heysemi, Zevaid, c.VII, s.37.

[12] Abdurrezzak, Musannef, h.no: 3997, c.XI, s.365.

[13] Ahmed, Müsned (tah: Muhammed Şakir), h.no: 1345,  c.II, s.343.

[14] Heysemi, Zevaid, c.VI, s.229.

[15] Tirmizi, 48, Züht, h.no: 2383, c.IV, s.594.

[16] Ebu Davud, Edep, 19, h.no: 4829, c.V, s.166; Nesai, İman, 32, c.VIII, s.125-6.

[17] Ebu Davud, 2, Salat, 349, h.no: 1453, c.II, s.148; Hakim, Müstedrek, Fedail, h.no: 2085, c.I, s. 756

[18] Ahmed, Müsned, c.IV, s.114, 143; Buhari, 64, Megazi, 12, c.V, s.18.

[19] Ahmed, Müsned, c.V, s.26.

[20] Malik, Muvatta, 7, Salatu’l-Leyl, 2, c.I, s.121.

[21] Hakim, Müstedrek, Tatavvu, h.no: 1160, c.I, s. 452.

[22] Darimi, Sünen, Abdullah b. Abdurrahman, Beyrut, 1997, Fedailu’l-Kur’an, h.no: 3448, c.II, s.556.

[23] Ahmed, Müsned, c.III, s.438.

[24] Müslim, 6, Salatu’l-Misafir, 18, h.no: 747, c.I, s.515; İbni Mace, ikame-i Salat, 177, h.no:1343, c.I, s.426; Nesai, İydeyn, 19, h.no: 65, c.III, s.259.

[25] Tirmizi, 2, Fedailu’l-Kur’an, h.no: 2876, c.V, s.157.

[26] Abdurrezzak, Musannef, h.no: 5999, c.III, s.369.

MEHMET SÜRMELİ



Bu yazı 71 defa okunmuştur.

FACEBOOK YORUM
Yorum

YAZARIN DİĞER YAZILARI

Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
YAZARLAR
nöbetçi eczaneler
ÇOK OKUNAN HABERLER
PUAN DURUMU
Takım O G M B A Y P AV
1 Galatasaray 28 22 1 5 69 29 71 +40
2 Fenerbahçe 27 20 2 5 67 25 65 +42
3 Samsunspor 28 15 7 6 44 32 51 +12
4 Beşiktaş 27 13 6 8 41 27 47 +14
5 Eyüpspor 28 12 8 8 41 32 44 +9
6 Başakşehir FK 27 11 10 6 44 38 39 +6
7 Göztepe 27 10 9 8 45 35 38 +10
8 Gaziantep FK 27 11 11 5 36 36 38 0
9 Kasımpaşa 28 9 8 11 49 52 38 -3
10 Trabzonspor 27 9 9 9 44 32 36 +12
11 Antalyaspor 28 10 12 6 32 52 36 -20
12 Konyaspor 28 9 12 7 34 40 34 -6
13 Çaykur Rizespor 27 10 14 3 34 46 33 -12
14 Alanyaspor 28 8 13 7 32 42 31 -10
15 Sivasspor 28 8 14 6 38 46 30 -8
16 Bodrum FK 28 8 14 6 22 33 30 -11
17 Kayserispor 27 7 11 9 32 46 30 -14
18 Hatayspor 27 4 16 7 29 51 19 -22
19 Adana Demirspor 27 2 21 4 26 65 2 -39
Takım O G M B A Y P AV
1 Kocaelispor 31 18 5 8 47 25 62 +22
2 Fatih Karagümrük 31 16 7 8 50 30 56 +20
3 Erzurumspor FK 31 16 9 6 45 26 54 +19
4 Gençlerbirliği 31 14 8 9 40 32 51 +8
5 Bandırmaspor 31 14 8 9 41 38 51 +3
6 İstanbulspor 31 15 12 4 49 30 49 +19
7 Çorum FK 31 12 9 10 40 33 46 +7
8 Amed SK 31 11 7 13 35 28 46 +7
9 Boluspor 31 12 10 9 37 30 45 +7
10 Ümraniyespor 31 12 10 9 42 36 45 +6
11 Esenler Erokspor 31 11 9 11 44 38 44 +6
12 Iğdır FK 31 12 11 8 35 30 44 +5
13 Keçiörengücü 31 11 11 9 49 42 42 +7
14 Pendikspor 31 11 12 8 38 40 41 -2
15 Sakaryaspor 31 9 10 12 41 45 39 -4
16 MKE Ankaragücü 31 11 15 5 39 37 38 +2
17 Manisa FK 31 11 16 4 38 42 37 -4
18 Şanlıurfaspor 31 9 15 7 37 42 34 -5
19 Adanaspor 31 6 16 9 26 50 27 -24
20 Yeni Malatyaspor 31 0 31 0 11 110 21 -99
Takım O G M B A Y P AV
1 Sarıyer 28 20 2 6 69 18 66 +51
2 Batman Petrolspor 28 21 5 2 51 20 65 +31
3 GMG Kastamonuspor 28 16 2 10 48 21 58 +27
4 Altınordu 28 15 3 10 52 25 55 +27
5 Adana 1954 Futbol Kulübü 28 15 7 6 49 25 51 +24
6 İskenderunspor A.Ş. 28 12 6 10 43 29 46 +14
7 Beykoz Anadolu 28 13 9 6 38 37 45 +1
8 1461 Trabzon FK 28 10 11 7 35 32 37 +3
9 Fethiyespor 28 9 9 10 30 28 37 +2
10 Kırklarelispor 28 9 10 9 35 33 36 +2
11 24Erzincanspor 28 8 10 10 38 43 34 -5
12 Isparta 32 Spor 28 6 10 12 25 31 30 -6
13 Sincan Belediye Ankaraspor 28 7 13 8 31 35 29 -4
14 İnegölspor 28 7 10 11 31 41 29 -10
15 Kepezspor FAŞ 28 6 15 7 28 41 25 -13
16 Karaköprü Belediyespor 28 4 16 8 27 45 20 -18
17 Altay 28 6 19 3 23 61 18 -38
18 Hes İlaç Afyonspor 28 0 27 1 6 94 5 -88
Takım O G M B A Y P AV
1 Bursaspor 25 17 1 7 54 12 58 +42
2 Karşıyaka 26 16 4 6 50 23 54 +27
3 Belediye Kütahyaspor 25 14 5 6 45 26 48 +19
4 Düzcespor 25 13 5 7 33 22 46 +11
5 Muş Spor Kulübü 25 11 4 10 33 20 43 +13
6 Silifke Belediye Spor 25 11 7 7 42 28 40 +14
7 Anadolu Üniversitesi 25 10 8 7 33 28 37 +5
8 Artvin Hopaspor 25 8 8 9 17 24 33 -7
9 Kahramanmaraşspor 25 8 12 5 27 34 29 -7
10 Bulvarspor 25 7 11 7 29 44 28 -15
11 Tokat Bld Plevnespor 25 6 11 8 21 25 26 -4
12 Bornova 1877 25 5 10 10 31 42 25 -11
13 Kırşehir Futbol SK 25 6 13 6 23 44 24 -21
14 23 Elazığ Futbol Kulübü 25 5 12 8 15 25 23 -10
15 Kuşadasıspor 26 6 18 2 22 47 20 -25
16 Ergene Velimeşe 25 3 17 5 11 42 14 -31
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 04/04/2025 Adana Demirspor vs Kayserispor
 05/04/2025 Çaykur Rizespor vs Sivasspor
 05/04/2025 Başakşehir FK vs Konyaspor
 05/04/2025 Antalyaspor vs Samsunspor
 06/04/2025 Alanyaspor vs Bodrum FK
 06/04/2025 Hatayspor vs Eyüpspor
 06/04/2025 Fenerbahçe vs Trabzonspor
 07/04/2025 Göztepe vs Gaziantep FK
 07/04/2025 Kasımpaşa vs Beşiktaş
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 04/04/2025 İstanbulspor vs Yeni Malatyaspor
 04/04/2025 Amed SK vs Iğdır FK
 04/04/2025 Şanlıurfaspor vs Boluspor
 05/04/2025 Manisa FK vs Keçiörengücü
 05/04/2025 Sakaryaspor vs Adanaspor
 05/04/2025 Çorum FK vs Esenler Erokspor
 05/04/2025 Fatih Karagümrük vs Erzurumspor FK
 06/04/2025 Ümraniyespor vs Pendikspor
 06/04/2025 Bandırmaspor vs Kocaelispor
 06/04/2025 MKE Ankaragücü vs Gençlerbirliği
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 02/04/2025 Fethiyespor vs 1461 Trabzon FK
 02/04/2025 Batman Petrolspor vs Karaköprü Belediyespor
 02/04/2025 Beykoz Anadolu vs Adana 01 Futbol Kulübü
 02/04/2025 GMG Kastamonuspor vs Altınordu
 02/04/2025 Isparta 32 Spor vs Kepezspor FAŞ
 02/04/2025 Kırklarelispor vs İnegölspor
 02/04/2025 Sincan Belediye Ankaraspor vs Sarıyer
 06/04/2025 Adana 01 Futbol Kulübü vs İskenderunspor A.Ş.
 06/04/2025 Batman Petrolspor vs İnegölspor
 06/04/2025 Sincan Belediye Ankaraspor - 24Erzincanspor Sincan Belediye Ankaraspor ligdeki son 5 maçında hiç kaybetmedi  Sincan Belediye Ankaraspor yenilmez
 06/04/2025 Sincan Belediye Ankaraspor - 24Erzincanspor 24Erzincanspor ligdeki son 10 maçında hiç kazanamadı  Sincan Belediye Ankaraspor yenilmez
 06/04/2025 Batman Petrolspor - İnegölspor Batman Petrolspor ligde evindeki son 13 maçında hiç kaybetmedi  Batman Petrolspor yenilmez
 06/04/2025 GMG Kastamonuspor - Kırklarelispor GMG Kastamonuspor ligdeki son 15 maçında hiç kaybetmedi  GMG Kastamonuspor yenilmez
 06/04/2025 Fethiyespor - Kepezspor FAŞ Fethiyespor ligde evindeki son 8 maçında hiç kaybetmedi  Fethiyespor yenilmez
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 02/04/2025 Anadolu Üniversitesi vs Kırşehir Futbol SK
 02/04/2025 Düzcespor vs Bornova 1877
 02/04/2025 Ergene Velimeşe vs 23 Elazığ Futbol Kulübü
 02/04/2025 Kahramanmaraşspor vs Bursaspor
 02/04/2025 Muş Spor Kulübü vs Bulvarspor
 02/04/2025 Silifke Belediye Spor vs Belediye Kütahyaspor
 02/04/2025 Tokat Bld Plevnespor vs Artvin Hopaspor
 06/04/2025 Anadolu Üniversitesi vs Düzcespor
 06/04/2025 Muş Spor Kulübü - Tokat Bld Plevnespor Tokat Bld Plevnespor ligde deplasmandaki son 7 maçında hiç kazanamadı  Muş Spor Kulübü yenilmez
 06/04/2025 Bursaspor - 23 Elazığ Futbol Kulübü 23 Elazığ Futbol Kulübü ligdeki son 5 maçında hiç kazanamadı  Bursaspor yenilmez
 06/04/2025 Silifke Belediye Spor - Bornova 1877 Bornova 1877 ligdeki son 10 maçında hiç kazanamadı  Silifke Belediye Spor yenilmez
 06/04/2025 Muş Spor Kulübü - Tokat Bld Plevnespor Muş Spor Kulübü ligde evindeki son 12 maçında hiç kaybetmedi  Muş Spor Kulübü yenilmez
 06/04/2025 Bursaspor - 23 Elazığ Futbol Kulübü Bursaspor ligde evindeki son 13 maçında hiç kaybetmedi  Bursaspor yenilmez
 06/04/2025 Anadolu Üniversitesi - Düzcespor Anadolu Üniversitesi ligde evindeki son 9 maçında hiç kaybetmedi  Anadolu Üniversitesi yenilmez
SON YORUMLANANLAR
  • HABERLER
  • VİDEOLAR
HABER ARŞİVİ

Web sitemize nasıl ulaştınız?


NAMAZ VAKİTLERİ
HAVA DURUMU
HABER ARA
YUKARI